ДЕ1 «Україна»
Електровоз ДЕ1 - електровоз постійного струму, що вироблявся на Дніпропетровському електровозобудівному заводі для потреб залізничного транспорту України. У 1990-ті роки назріла гостра необхідність заміни електровозів ВЛ8, які вже практично припинили роботу на залізницях Росії та залишалися основним вантажним локомотивом лише на Донецькій та Придніпровській дорогах України. З цією метою Дніпропетровський електровозобудівний завод разом із концерном Siemens взявся за розробку нового електровоза.
Перші дві побудовані машини – ДЕ1-001 та ДЕ1-002 – мали деякі елементи, які на серійних машинах змінили на більш сучасні. Фактично ці дві машини стали «випробувальним полігоном», на якому відпрацьовувалися різні конструктивні рішення, і через кілька років експлуатації вони були списані через значний знос. До 2008 року було виготовлено 40 електровозів. На серпень 2007 року електровози ДЕ1 поділені порівну між депо Нижньодніпровськ-Вузол (м. Дніпропетровськ, з 2016 м. Дніпро) Придніпровської дороги та Червоний Лиман (з 2016 Лиман) Донецької дороги. Раніше електровози були закріплені за локомотивними бригадами, що дозволяло їх берегти, але нині вони закріплені лише формально, і на кожній машині може працювати будь-яка бригада.
Два головних недоліки машини — схильність до боксування та ненадійна робота електронної частини, перший пояснюється великою потужністю та необладнаністю електровозу протирозвантажувальними пристроями, які є на електровозах ПЛ та НС, а другий некваліфікованим обслуговуванням, багато датчиків після виходу із заводського ремонту працюють до першого великого деповського ремонту . В результаті неправильно індикується боксування або, наприклад, перегрів тягового двигуна.
Эксплуатация по дорогам