Дорога приписки: | Південна філія УЗ, ДН-4 Полтава |
Депо приписки: | дільниця Полтава-Південна - Павлиш (Одес.РФ) |
Мережевий №: | 15 колій |
Категорія: | Роздільні пункти |
Модель: | Станція |
Завод: | Електрифіковано змінним струмом 25kV |
Стан: | діючий |
Заводський тип: | 2 клас |
Заводський №: | код 425509 |
Побудований: | 1870 |
Потоки — вузлова залізнична станція 2-го класу, Полтавської дирекції, Південної залізниці, на перетині електрифікованих ліній Полтава-Південна — Кременчук, та Потоки — Золотнишине (м. Горішні Плавні). Розташована в селі Кияшки, Горішньоплавнівської міської громади, Кременчуцького району, Полтавської області.
Станція Потоки відкрита наприкінці 1870 року, під час прокладання Харківсько-Миколаївської залізниці. 1 січня 1870 року відкритий регулярний рух поїздів лінією Полтава — Кременчук. Станція Потоки на той час особливого значення не мала, переважно використовувалася для заправки паровозів водою. Наприкінці 1940 — початку 1950-х років побудовані зернові склади, овочева база, які потребували послуг залізниці. До електрифікації та реконструкції станція мала 10 основних колій, декілька технічних колій для відстою вантажних вагонів та на рампу. У процесі реконструкції було збудовано непарну колію перегону Галещина - Потоки, а роз'їзд Південний Парк був приєднаний до ст. Потоки, і став її парком. Полтавський парк - має 10 колій, 7 з яких електрифіковані. Цей парк - до приєднання Південного парку - основна частина станції до реконструкції. Має дві пасажирські платформи - берегову і острівну. З цього парку формуються та відправляються поїзди на Кременчук і Полтаву. Південний парк - колишній роз'їзд, а зараз - парк станції Потоки, має 5-ть колій, з яких 4-ри електрифіковані. Зазвичай поїзди з Золотнишине/Редути слідують через парк транзитом, більша частина з/на Кременчук. Берегова зупиночна платформа давно не відіграє свого призначення, а в колишньому посту ЕЦ роз'їзду перебувають працівники ЕЧК. 15 листопада 2011 року тут пройшов перший поїзд на електротязі - ЕПЛ9Т-015 - відкрила рух поїздів з Полтави до Кременчука. А вже 6 вересня 2018 року, зі станції Золотнишине вирушив перший вантажний поїзд під електротягою, завдяки електрифікації дільниці Потоки — Золотнишине, вдалось вивільнити тепловози 2ТЕ116 з оберту. |
Вид на вихідні сигнали у бік Галещини / Полтави. 09 січня 2025 р. Автор: Рудий Кіт 0 +3 43 |
Пост ЕЦ 09 січня 2025 р. Автор: Рудий Кіт 0 +3 42 |
Вокзал 09 січня 2025 р. Автор: Рудий Кіт 0 +4 45 |
Вхідний світлофор з боку роз'їзду 7 км. 06 червня 2018 р. Автор: Рудий Кіт 0 +1 116 |
Південний парк ст. Потоки, до 2015-го був самостійним роз'їздом Південний парк. 06 червня 2018 р. Автор: Рудий Кіт 0 +2 113 |
Південний парк ст. Потоки, до 2015-го був самостійним роз'їздом Південний парк. 06 червня 2018 р. Автор: Рудий Кіт 0 +2 118 |
Маршрутні сигнали в бік Полтавського парку, за мостом дві головні колії розходяться вліво - на Кременчук, та вправо - на Полтавський парк ст. Потоки і далі на Полтаву. 06 червня 2018 р. Автор: Рудий Кіт 0 +2 116 |
Вдалині видно маршрутний сигнал з боку Калачевського/Кременчука, та колію, що відходить наліво в бік Південного парку. 24 липня 2010 р. Автор: Алексей Краснов 0 +5 33 |
05 серпня 2006 р. Автор: Алексей Краснов 0 +4 22 |
Найменування | Мережевий № | Дорога приписки | Депо приписки | Модель | Побудований | Списаний | Дата |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Південний парк (ст. Потоки) | 5 колій | Південна філія УЗ, ДН-4 Полтава | дільниця Полтава-Південна - Павлиш (Одес.РФ) | Станційний парк | 1954 | 2012 | |
Полтавський парк (ст. Потоки) | 10 колій | Південна філія УЗ, ДН-4 Полтава | дільниця Полтава-Південна - Павлиш (Одес.РФ) | Станційний парк | 1870 |