Дорога приписки: | Львівська філія УЗ, ДН-3 Рівне |
Депо приписки: | дільниця Володимир - Ізов (держ.кордон) |
Категорія: | Роздільні пункти |
Модель: | Станція |
Завод: | Електрифіковано змінним струмом 25kV |
Стан: | действующий |
Побудований: | 1916 |
Íзов — прикордонна проміжна залізнична станція 1-го класу Рівненської дирекції Львівської залізниці на лінії Володимир — Лудин між станціями Устилуг (9 км) та Грубешів (Польща). Розташована у селі Рокитниця Володимирського району Волинської області.
На станції діє пункт прикордонного контролю Ізов (для вантажів). У бік Польщі здійснюється лише вантажний рух. Станція відкрита у період будівництва лінії Завада — Володимир у 1915—1916 роках. Підпорядковувалась цісарсько-королівській Військовій залізниці Північ (k.u.k. Heeresbahn Nord). Із приєднання цієї території до Польщі увійшла до складу Радомської залізниці. У 1930 році за розпорядженням Президента Польщі І. Мосціцького відбулась націоналізація земель Терези Руліковської для будівництва вузької колії від станції Ізов до цукроварні Стрижів. У серпні 2021 року «Укрзалізниця» розпочала активну фазу електрифікації лінії Ковель — Ізов — Держкордон, що на електротязі дозволить вивільнити 10 тепловозів 2ТЕ116, М62, 2М62У. Станом на 5 січня 2022 року на важливому залізничному напрямку, який сполучає Україну з країнами Європейського Союзу, повністю електрифікована 43-кілометрова дільниця Ковель — Ізов — Держкордон, що суттєво у подальшому підвищить рівень експортних вантажних перевезень. Зокрема, збільшити вагу вантажних поїздів із 4,6 тис. тонн до 5,5 тис. тонн, підвищити пропускну спроможність дільниці та скоротити строки доставки вантажів, а ще — на 136,4 млн грн на рік зменшити експлуатаційні витрати залізниці та відчутно (до 12 тис. т/рік) зменшити викиди продуктів згоряння в атмосферу. У січні 2022 року «Укрзалізниця» закликала польського оператора PKP електрифікувати свою дільницю до дільниці Ковель — Ізов — Держкордон. Наразі роботи з українського боку продовжені роботи на станції Ізов та Блокпост 8 км, де встановлені опори контактної мережі. Також на ділянці Овадне — Турійськ триває монтаж ліній електропередач. Водночас завершена реконструкція пристроїв переїзної сигналізації на 33 переїздах та відремонтовано середнім ремонтом 21 стрілочний перевід. «Укрзалізниця» розраховує, що Польські державні залізниці проведуть модернізацію дільниці Грубешів (Польща) — Держкордон загальною довжиною 1,5 км, що залишається неелектрифікованою та «вузьким місцем маршруту». |