Дорога приписки: | Львівська філія УЗ, ДН-2 Тернопіль |
Депо приписки: | дільниця Тернопіль - Красне (ДН-1) |
Категорія: | Роздільні пункти |
Модель: | Станція |
Завод: | Електрифіковано змінним струмом 25kV |
Стан: | действующий |
Побудований: | 28.12.1870 |
Терно́піль — головна станція Тернопільської дирекції Львівської залізниці, розташована у центрі міста Тернополя Тернопільської міськради Тернопільської області.
Завдяки будівництву лінії Львів — Золочів — Тернопіль із розгалуженням на Броди австрійська сторона отримувала гарантований і легкий спосіб транспортного приєднання до будь-якого пункту на російському кордоні. Будівництво лінії на Броди і лінії до Тернополя розцінювали у Львові як термінове. У Тернополі та поблизу нього влітку 1870 року кипіла робота. Споруджували залізничний шлях до міста, станцію, двірець та службові будинки. Фірами підвозили каміння, залізничні пороги (шпали), а наприкінці шини (рейки). Керував будівництвом старший інженер Зиґмунт Ріхман. Восени 1903 року почали будівництво нового приміщення вокзалу. Навесні 1905 року закінчено спорудження правого крила, в серпні 1906 року новий вокзал ввели у дію. Зруйнований під час Першої світової війни, згодом відбудований. У 1944 році знову зруйновано. Відновлений лише 1952 року у дещо зміненому вигляді. Останні опоряджувальні роботи виконані впродовж 1999—2000 років. |
Вокзал станції Тернопіль у 1918 році з боку міста. Вокзал не збережений до сьогодні. Фото взяте із сайту: https://kresy.org.pl/9605913,foto.html?idEntity=8244707 1918 р. Прислав Roma Roma 0 +6 41 |
На жаль, вокзал не був збережений до сьогодні. Фото зроблене на початку XX століття і взяте із сайту: https://1540.com.ua/history/storinkami-istoriyi-dvirets-koliiovii-vid-vulitsi-puncherta_1341/ Прислав Roma Roma 0 +10 102 |
Вокзал станції Тернопіль з боку міста під час Першої світової війни. Фото взяте із сайту: https://polska-org.pl/8361342,foto.html Прислав Roma Roma 0 +4 71 |