Дорога приписки: | Південно-Західна філія УЗ, ДН-3 Жмеринка |
Депо приписки: | дільниця Вінниця - Гайсин (Зятківці Одес.зал.) |
Категорія: | Роздільні пункти |
Модель: | Станція |
Завод: | Тепловозна тяга |
Стан: | действующий |
Побудований: | 1899 |
Гайсин — проміжна залізнична станція Жмеринської дирекції Південно-Західної залізниці на неелектрифікованій лінії Вінниця — Зятківці між станціями Ситківці (26 км) та Зятківці (17 км). Розташована у однойменному місті Вінницької області. Станція Гайсин є передатною — наступна станція Зятківці, яка підпорядкована Одеській залізниці.
Станція під назвою Гайсин відкрита наприкінці 1890-х років XIX століття. Раніше вона знаходилася за межами міста, проте вже через декілька років її перейменували на станцію Губник (таку назву станція має і понині), а назву Гайсин отримала нова станція, яка відкрита в середмісті, коли була добудована у 1899 році вузькоколійна залізниця Вінниця — Гайворон. Звідси курсували поїзди під паровозною тягою навіть в таку далечінь на той час, як Голта та Житомир. У 1970—1980-х роках спочатку була перешита залізниця на колію 1520 мм, згодом повністю відмовилися від затратних паровозів на користь тепловозів. На початку 2000-х років настав занепад станції, стан колій різко погіршився, було обмежено маршрути руху поїздів, бо найчастіше порушувався графік руху, а згодом приміський поїзд почав курсувати лише один раз на день, а незабаром — по днях тижня. Було декілька спроб скасувати поїзди взагалі, проте щоразу мешканці виходили на протести. У 2008 році, після проведення капітального ремонту колій, хоч і не скрізь, але рух поїздів був відновлений і навіть був пришвидшений графік руху, однак не на тривалий час — з 2013 по 2015 роки пасажирський рух був припинений взагалі. На той же час станція продовжувала роботу, на якій здійснювалося навантажування вантажних вагонів, у касі вокзалу навіть була можливість придбати проїзні квитки на всі поїзди «Укрзалізниці». Поширилювалися чутки, що залізницю мали взагалі розібрати, мешканці міста обурювалися, що «каміння й дрова возять, а людей — ні», але все-таки під тиском громадськості з 13 грудня 2015 року рух поїздів було відновлено. |