12. станція МОГИЛІВ-ПОДІЛЬСЬКИЙ (114.3)

Південно-Західна філія УЗ, ДН-3 Жмеринка, дільниця Жмеринка-Подільська - Могилів-Подільський (держ.кордон)
Дорога приписки:Південно-Західна філія УЗ, ДН-3 Жмеринка Україна / Фотолінії
Депо приписки:дільниця Жмеринка-Подільська - Могилів-Подільський (держ.кордон)
Категорія:Роздільні пункти
Модель:Станція
Завод:Тепловозна тяга Україна / Фотолінії
Стан:действующий
Побудований:1892
Могилі́в-Поді́льський — прикордонна проміжна залізнична станція Жмеринської дирекції Південно-Західної залізниці на лінії Жмеринка — Могилів-Подільський між станцією Сулятицька (7 км) та молдовською станцією Велчинець (5 км). Розташована у місті Могилів-Подільський на Вінниччині.
 
На станції здійснюється прикордонний та митний контроль усіх потягів, що відбувають до Молдови та прибувають до України.
 
Станція відкрита 1892 року, до 1909 року мала назву Могилів.
 
2003 року, після капітальної реконструкції, залізничний вокзал став несхожим ні на жоден інший в нашій країні. Реконструкція станційних приміщень йшла відповідно до рекомендацій тодішнього очільника Південно-Західної залізниці Бориса Олійника. Саме він починав свою трудову діяльність у Могильові-Подільському на посаді чергового станції. За його задумами він бачити місцевий вокзал хоч частково схожим на київський. Тому новий дах зроблений зі стилізацією цоколя Центрального залізничного вокзалу в столиці, за тими ж мотивами виконані і віконні вставки. Але є у цього вокзалу елементи дизайну, що відрізняють його як від київського, так і від будь-яких інших вокзалів країни. Всередині приміщення облицьовані мармуром зеленого та бежевого тонів. Металопластикові склопакети також зелені, з тонованого скла. Такий дизайн надає приміщенню особливий шарм і неповторний затишок. Будівля вокзалу включена до переліку місцевих пам'яток архітектури. У фінансуванні реконструкції вокзалу станції брала участь Могилів-Подільська митниця.
 
28 червня 2022 року успішно завершився тестовий рух вантажного поїзда через територію Молдови від станції Могилів-Подільський до Рені-Порт на півдні Одеської області. При цьому використовувався український локомотив — магістральний тепловоз ТЕ33АС виробництва США. Брак палива та нестача локомотивів на залізницях Молдови (Calea Ferată din Moldova — CFM) призводив до того, що транзит вантажів з Вінницької до півдня Одеської області займав 4-5 діб. Нині ж вдалося провести вантажний поїзд вагою 3600 тон за 30 годин.
Загрузить фото · Править информацию
Списки рухомого складу




Головна сторінка · Редколегія · Контакт-центр