Дорога приписки: | Південно-Західна філія УЗ, ДН-3 Жмеринка |
Депо приписки: | Великі станції |
Категорія: | Роздільні пункти |
Модель: | Станція |
Завод: | Електрифіковано змінним струмом 25kV |
Стан: | действующий |
Побудований: | 1914 |
Греча́ни — вузлова дільнична залізнична станція 1-го класу Жмеринської дирекції Південно-Західної залізниці на перетині ліній Гречани — Тернопіль, Старокостянтинів I — Гречани, Жмеринка — Гречани, Гречани — Ларга. Розташована в однойменному районі міста Хмельницького. Біля станції розташоване локомотивне депо ТЧ-5 «Гречани».
Будівництво станції розпочалося у 1913 році, відкрита 1914 року. Після відкриття руху поїздів на Подільській залізниці за маршрутом Проскурів — Шепетівка та Кам'янець-Подільський, саме станція Гречани стала великим залізничним вузлом. Впродовж масштабних війн станція Гречани відігравала значну роль у стратегічному плані, ніж місто Проскурів (нині — Хмельницький). Навіть перший в історії міста наліт ворожої авіації, що стався під час Першої світової війни у 1915 році, був спрямований не стільки на Проскурів, скільки на Гречани. Під час Другої світової війни станція була в полі «особливої» уваги німецьких окупантів. Однак це не завадило місцевим залізничникам вже у 1941 році створити підпільну антифашистську групу, яка виводила з ладу техніку, зривала рух поїздів, проводила інші диверсії. У березні 1944 року, під час наступу в ході Проскурівсько-Чернівецької операції частин 127-ї стрілецької дивізії в складі 1-го Українського фронту, за станцію Гречани велися запеклі бої. На пероні станції встановлено пам'ятник Герою Радянського Союзу Івану Філіппову. У 1997 році станція електрифікована змінним струмом в складі дільниці Жмеринка — Хмельницький — Гречани. У 1998 році електрифікована дільниця Тернопіль — Підволочиськ — Гречани. |
Будівля вокзалу Гречани. 19 червня 2024 р. Автор: baton 0 +3 95 |
Пожежний потяг Гречани. 19 червня 2024 р. Автор: baton 0 +4 82 |