Дорога приписки: | Південна філія УЗ, ДН-3 Суми |
Депо приписки: | дільниця Люботин-Західний - Білопілля (П-ЗАХ зал) |
Категорія: | Роздільні пункти |
Модель: | Станція |
Завод: | Тепловозна тяга |
Стан: | действующий |
Побудований: | 1878 |
Борóмля — вузлова проміжна залізнична станція 4-го класу Сумської дирекції Південної залізниці на перетині трьох неелектрифікованих ліній Баси — Боромля, Боромля — Кириківка та Боромля — Лебединська між станціями Скрягівка (13 км) та Імені Василя Несвіта (11 км). Розташована в селі Новгородське Охтирського району Сумської області.
Станція відкрита 1878 року в складі Харківсько-Миколаївської залізниці. Того ж року станція прийняла перший поїзд — це був невеликий поїзд з вугіллям, яке постачалося для топки єдиного в окрузі вальцьового млина. У наступні роки рух став набагато активнішим, а станція в середньому за рік відправляла понад 1️ млн пудів вантажів, переважно зернові, а приймала вантажів удвічі менше. У 1895 році побудована залізнична лінія до станції Лебединська, завдяки чому станція стала вузловою. Назву станція, як і село (за 8 км від станції), отримала від річки Боромля (від слів «бір» та «імла»), оскільки навкруги річки розташувалися густі ліси (бори), а в долині часто стояла імла. У 1970-х роках побудований сучасний залізничний вокзал за типовим проєктом. Він позбавлений будь-якого декору — типовий приклад функціоналізму. У 2008 році станцію реконструйовано, вокзал набув свого сучасного зовнішнього вигляду. Унікальність станції в тому, що вона розташована на кордоні не лише двох населених пунктів, а й двох районів Сумської області — Новгородське Охтирського району та Залізничне Сумського району. Станція має 5 основних колій. |