Дорога приписки: | Південна філія УЗ, ДН-3 Суми ![]() |
Депо приписки: | дільниця Люботин-Західний - Білопілля (П-ЗАХ зал) |
Мережевий №: | 446008 |
Категорія: | Роздільні пункти |
Модель: | Станція |
Завод: | Тепловозна тяга |
Стан: | діючий |
Заводський тип: | 2 клас |
Заводський №: | 15 колій |
Побудований: | 1878 |
ТРОСТЯНЕЦЬ-СМОРОДИНЕ — (до 2018 - Смородине) - дільнична залізнична станція 2-го класу Сумської дирекції Південної залізниці на неелектрифікованій лінії Боромля — Кириківка між станціями Скрягівка (9 км) та Бакирівка (12 км). Розташована в місті Тростянець Охтирського району Сумської області.
Впродовж 1871—1877 років була утворена Смородинська дистанція колії Харківсько-Миколаївської залізниці. У 1877 році, з метою організації поїзної та маневрової роботи, було побудоване локомотивне депо та придбано 12 паровозів. Станція відкрита 1878 року під первинною назвою — Тростянець. 1982 року споруджений новий вокзально-станційний комплекс завдяки виділеним коштам керівництва Південної залізниці. Під час будівництва велику допомогу надали промислові підприємства міста. Вокзал побудований за індивідуальним проєктом і нагадує українську хату. Аналогів вокзалу на залізницях колишнього СРСР не існувало. На станції розташоване локомотивне депо (ТЧ-8), пункт технічного обслуговування локомотивів (ПТОЛ), цех експлуатації та ремонту, будинок відпочинку локомотивних бригад, побутовий корпус та музей історії локомотивного депо. В межах станції діє 3 зн. АБ та ЕЦ стрілок та сигналів, в той час як обидва підходи до станції обладнані НАБ. 31 жовтня 1962 року Смородинське відділення Південної залізниці реорганізовано в Сумське відділення з адміністративним центром у Сумах. До цього управління відділення розташовувалося у Люботині. З 22 серпня 2018 року, відповідно до розпорядження ЦМ-15/336, станція отримала сучасну назву. З 14 вересня 2019 року на офіційному сайті «Укрзалізниці» використовується назва станції Тростянець-Смородине. Місто перебувало під тимчасовою окупацією російських загарбників майже місяць та було звільнене наприкінці березня 2022 року. Окупанти залишили після себе в руїнах житлові будинки, лікарню, школу, дитячі садочки, підприємства, шоколадну фабрику, інфраструктуру, а залізничний вокзал використовували як одну з вогневих позицій. Також на вокзалі окупанти облаштовували склад та катівню. Площу перед вокзалом окупанти розрили для зберігання боєприпасів. |