станція ХАРКІВ-ПАСАЖИРСЬКИЙ

Південна філія УЗ, ДН-2 Харків, Вузлові та початкові станції
Дорога приписки:Південна філія УЗ, ДН-2 Харків Україна / Фотолінії
Депо приписки:Вузлові та початкові станції
Категорія:Роздільні пункти
Модель:Станція
Завод:Електрифіковано постійним струмом 3kV Україна / Фотолінії
Стан:действующий
Побудований:1870
Ха́рків-Пасажи́рський — пасажирська позакласна залізнична станція, головна залізнична станція Південної залізниці. Розташована у Холодногірському районі міста Харкова біля Привокзального майдану. До будівлі вокзалу веде один з виходів станції метро «Вокзальна».
 
До лютого 2022 року, до російського вторгнення в Україну, на станції діяв прикордонно-митний пункт контролю залізничного перетину через державний кордон з Росією — пункт контролю «Харків-Пасажирський».
 
18 вересня 1868 року — закладено перший камінь у будівлю вокзалу на станції Харків (Харків-Пасажирський).
 
Перший пасажирський поїзд на станцію Харків-Пасажирський з Бєлгорода прибув о 11:30 22 травня 1869 року.
 
5 січня 1870 року відкритий рух поїздів на ділянці Харків — Слов'янськ — Таганрог.
 
17 грудня 1895 року, з відкриттям руху поїздів на ділянці Харків — Куп'янськ-Вузловий, відкрито пряме залізничне сполучення на лінії Харків — Балашов (Південно-Східна залізниця). Місто Харків отримало залізничне сполучення до Волги.
 
20 квітня 1896 року вокзал станції Харків-Пасажирський вперше був електрифікований. Електричні ліхтарі «потужністю» 1000—1200 свічок були встановлені всередині вокзалу, на платформі і на шляху від Усівського до Лисогірського мостів.
 
1 січня 1902 року відкритий рух пасажирських поїздів сполученням Харків — Київ.
 
Важливість та завантаженість Харківського залізничного вузла була настільки високою, що у 1910 році була побудована унікальна трирівнева залізнична розв'язка — єдина в Україні. Вона розташована при в'їзді до Харкова з боку Люботина. Саме тут сполучаються всі основні напрямки Харківського залізничного вузла. Перший рівень розташований на землі, другий та третій — на залізничних мостах один над одним, що дозволило збільшити пропускну здатність залізничного вузла. Макет фрагмента цієї розв'язки знаходиться поруч зі станцією у Музеї історії та залізничної техніки Південної залізниці.
 
Перший електропоїзд на дільниці Харків — Лозова пройшов в ніч з 30 на 31 жовтня 1958 року.
 
Станція Харків-Пасажирський — позакласна. Вона має декілька парків, на її території розташований пасажирський зупинний пункт Новоселівка. Низькими проміжними платформами обладнані колії (попарно): 1ПА і 2ПА, 2П і 3П, 5П і 6П, 7П і 8П, 9П і 10П, 12П і 13П (вихід через підземний перехід). Колія 1П обладнана високою бічною платформою (вихід через турнікети у приміських касах, а також з центрального залу). Колії 1БТ і 2БТ обладнані низькими бічними платформами. Вони розташовані у «Північному терміналі» і використовуються для прийому і відправлення електропоїздів Дергачівського напрямку.
Загрузить фото · Править информацию
Північний (Білгородський) термінал.
Критий перехід з привокзальної площі до терміналу.
16 жовтня 2011 р.
Автор: Xvost
0
+1
78
Связанные записи
НайменуванняДорога припискиДепо припискиМодельПобудованийСписанийДата
Бєлгородський парк (ст. Харків-Пас)Південна філія УЗ, ДН-2 ХарківВузлові та початкові станціїСтанційний парк1870
Вокзал (ст. Харків-Пас)Південна філія УЗ, ДН-2 ХарківВузлові та початкові станціїСтанційний парк1870
Новоселівський парк (ст. Харків-Пас)Південна філія УЗ, ДН-2 ХарківВузлові та початкові станціїСтанційний парк1870
Пасажирський парк (ст. Харків-Пас)Південна філія УЗ, ДН-2 ХарківВузлові та початкові станціїСтанційний парк1870
РПЧ-1 ХарківПівденна філія УЗ, ДН-2 ХарківВузлові та початкові станціїСтруктурний підрозділ01.04.200801.08.2024
РПЧ-11 Харків ППКПівденна філія УЗ, ДН-2 ХарківВузлові та початкові станціїСтруктурний підрозділ01.08.2024
ТЧ-2 Харків-ГоловнеПівденна філія УЗ, ДН-2 ХарківВузлові та початкові станціїСтруктурний підрозділ1870
Списки рухомого складу




Головна сторінка · Редколегія · Контакт-центр