Дорога приписки: | Південна філія УЗ, ДН-4 Полтава |
Депо приписки: | дільниця Полтава-Південна - Гребінка (П-Зах. РФ) |
Категорія: | Роздільні пункти |
Модель: | Станція |
Завод: | Електрифіковано змінним струмом 25kV |
Стан: | действующий |
Побудований: | 1932 |
Супру́нівка — проміжна залізнична станція 2-го класу Полтавської дирекції Південної залізниці на лінії Полтава — Ромодан за 22 км від станції Полтава-Південна, за 4 км від станції Полтава-Київська і за 109 км від станції Ромодан. Розташована у Київському районі Полтави, у житловому масиві Половки на західній околиці міста.
Станція з'явилася під час будівництва лінії Київ — Полтава, яке завершилося у 1901 році. Відкрита у 1932 році. Названа на честь однойменного села, яке розташоване неподалік від станції. У 1960—1970-ті роки ХХ століття в районі станції ведеться інтенсивне будівництво заводів, різних складів та баз. Виріс новий мікрорайон Половки. Зведені крупні підприємства — Полтавський завод газорозрядних ламп (1963) та Полтавський завод хімічного машинобудування «Хіммаш» (1964—1967). До цих заводів і до інших підприємств була прокладена велика кількість під'їзних колій. Інтенсивний розвиток промисловості зробило Супрунівку великою вантажною станцією. У 1990-ті роки темпи промисловості стрімко зменшилися, але все ж деякі підприємства працюють більш-менш стабільно. У результаті чого багато під’їзних колій було розібрано, а їх фрагменти досі можна зустріти вздовж перегону Супрунівка — Полтава-Київська. Однак деякі підприємства продовжують працювати. У 2002 році станція була електрифікована змінним струмом. Тоді ж було побудовано новий пост ЕЦ, реконструйовано вокзал і двоповерхову будівлю товарної контори, збільшено корисну довжину головної колії і виконано ряд інших важливих робіт. У 2002 р. на перегоні Супрунівка — Пост 311 км змонтована пересувна тягова підстанція (ЕЧЕ-11). На під’їзних коліях можна зустріти тепловози ТЕМ2, ТГМ4, ТГМ23, ЧМЕ3. У 2005 році побудований елеватор, який дав можливість збільшити навантаження вагонів. Станція має одну головну, три бокових і кілька тупикових колій. Обладнана електричною централізацією стрілок і сигналів. Перегони до станції Полтава-Київська і колійного посту 311 км — одноколійні, електрифіковані, з двостороннім автоблокуванням. |