Дорога приписки: | Придніпровська філія УЗ |
Депо приписки: | Мала Придніпровська залізниця (Колія 750 мм) |
Категорія: | Паровози |
Стан: | списаний |
Побудований: | 1936 |
Списаний: | 02.1955 |
Утилізований: | 1955 |
Характерна для СРСР 1930-х років загальна нестача вузькоколійних локомотивів далася взнаки і на дитячій дорозі. Отримати серійний паровоз для потреб ДЗ не вдалося. Єдиним реальним виходом із цієї ситуації було будівництво паровоза самотужки. У дуже короткі терміни комсомольці ДПРЗ зібрали локомотив із того, що вдалося знайти: котел узяли від ширококолійного маневрового паровоза, екіпажну частину (крім рами), циліндри та рушійний механізм – від якогось паровичка, списаного з найближчої вузькоколійки. Будку, раму та тендер довелося виготовити прямо на паровозоремонтному заводі. Побудований паровоз отримав позначення ЮП-3-01 («Юний Піонер»). Через малий радіус кривих на дорозі, придуманій дітьми, «сталевого коня» довелося обладнати нехарактерною для вітчизняних вузькоколійних паровозів вісью бігунків – без неї локомотив міг легко зійти з рейок у кривих. Під час окупації Дніпропетровська фашистами паровоз ЮП-3-01 визнано німецькими інженерами непридатним до серйозної експлуатації. Його фашисти кинули прямо на території дороги, попередньо знівечивши так, що відновленню він уже не підлягав. До середини 1950-х років простояв у напіврозібраному стані на задвірках депо, а потім був зданий у металобрухт. |