Д, Д1

Дизель-поїзди
Список всех типов и моделей  ·  Все фотографии ПС этой модели  ·  Список подвижного состава
Завод-изготовитель:
Дизель-поїзд Д1 (Д1) — серія дизель-поїздів, які будувалися з 1964 до 1988 року угорським заводом Ганц-МАВАГ, Будапешт, на замовлення Міністерства шляхів сполучення СРСР для залізниць СРСР. Всього було побудовано 605 рухомих складів. Конструкційно Д1 були вдосконаленою версією дизель-поїздів серії Д і відрізнялися від останніх насамперед наявністю більш потужного дизельного двигуна, гідромеханічної передачі та кількістю вагонів, збільшеною на один причіпний вагон.
 
Починаючи з 1964 року, дизель-поїзди експлуатувалися на Горьківській, Донецькій, Московській, Львівській, Одесько-Кишинівській, Жовтневій, Прибалтійській, Південно-Східній залізницях для організації приміського і місцевого пасажирського сполучення на не електрифікованих і частково електрифікованих ділянках. В даний час продовжують експлуатуватися на Одеській, Львівській, Донецькій і Молдовській залізницях.
 
Експлуатація дизель-поїздів пізніх номерів виявила недостатню надійність роботи заводської силової передачі, пов'язану з поломками дисків 3-ї швидкості. Управлінням локомотивного господарства було рекомендовано глушити трубки включення 3-ї швидкості. У 1980-1990-х роках фахівцями ВНДІЗТа був проведений комплекс робіт з вивчення можливості заміни силової установки дизель-поїзда. Проект модернізації передбачав заміну заводської гідромеханічної передачі НМ612-22 на гідродинамічну типу ГДП 750/201 та заводського дизеля 12VFE17/24 на дизель типу М773А (12ЧН18/20). Модифіковані таким чином на Великолукському локомотиворемонтному заводі в період з 1995 по 2002 роки дизель-поїзда отримали позначення Д1м.
 
Експлуатація дизель-поїздів Д1 на залізницях поступово завершується. У 2001 році експлуатація дизель-поїздів Д1 припинена на Естонській залізниці, а в 2008 - на Литовській залізниці. Станом на 1 січня 2012 року, на залізницях України експлуатувалося (в пасажирському сполученні) 64 дизель-поїздів Д1, з них на Одеській - 17 (Христинівка), Львівській - 32 (Здолбунів, Коломия, Корольово), Донецькій - 15 (Сватове, Іловайськ). Частина дизель-поїздів і побудованих на їхній базі мотрис використовується для службових потреб.
Эксплуатация по дорогам
 Одеська філія УЗ80626410360
 Донецька філія УЗ13425431482
 Львівська філія УЗ7455225110392
 Придніпровська філія УЗ314
 Донецька філія УЗ (окупована)25052
 Calea Ferată din Moldova88149167
 Lietuvos Geležinkeliai213
 Edelaraudtee22
Всего:18012039936511362
Список всех типов и моделей  ·  Все фотографии ПС этой модели  ·  Список подвижного состава




Головна сторінка · Редколегія · Контакт-центр