ДР1А
ДР1 (дизель-поїзд ризький, тип 1) — дизель-поїзд виробництва Ризького вагонобудівного заводу. Серія включає в себе моделі ДР1, ДР1П, ДР1А і ДР1Б. Підсерії після модернізацій теж багатий список, як напр. ДР1Ам і т.д.
Дизель складається з двох моторних вагонів із кабінами управління, санвузлом, силовими установками і пас. салоном, а також одного, двох, трьох або чотирьох причіпних вагонів. Крім того, існують модернізовані на потужностях депо дизель-поїзди, що формуються в тривагонному виконанні (моторний вагон із кабіною управління і силовою установкою, причіпний вагон, і головний вагон із кабіною управління без дизельної установки). Такі поїзди можна зчіпати у 6-вагонні секції, з підключення силових жокс між головними вагонами без силової установки.
Конструкційна швидкість дизель-поїзда — 120 км/год. Потужність двигуна — 736 кВт. Кількість місць для пасажирів — 632 чол. (для шестивагонного дизель-поїзда). Силова установка складається з дизельного двигуна М-756Б "Зірка", гідравлічної передачі ГДП-1000 "Калуга", силового генератора СТГ-7. Оборотний момент від дизеля, через ГДП, передається на візок, де від вихідного валу ГДП-1000 відходить в два боки карданні вали, які з'єднуються з валами вісьових редукторів 1-ї та 2-ї колісної пари. Поїзд обладнаний системою піскоподачі під колісні пари перших візків. При русі вперед, пісок подається під 1-шу кол.пару ведучого моторного вагона (далі - МВ), та під 2-гу кол.пару відомого МВ. При русі назад - під 2-гу КП 1-го МВ, та під 1-шу КП відомого МВ.
На сьогодні в Україні, дизель-поїзди серії ДР1А експлуатуються у депо Тернопіль, Коростень, Здолбунів та Полтава філії ППК. ДР1А що приписані в РПЧ-3 Здолбунів, знаходяться у непрацюючому стані.
Також є декілька модернізованих ДР1А на балансах керівництва залізниць (як мотриси)
Визначною подією для УЗ стала модернізація на потужностях КЕВРЗ дизель-поїзда ДР1А-329, який зараз успішно курсує Житомирщиною, та прилеглими областями. Є надія що свого часу основний парк ДР1А також модернізують за такою схемою, адже зношеність та перепробіги по великим ремонтам у ДР1А сягають 98 відсотків.
Эксплуатация по дорогам