![]() | Смарт-жетон для проїзду в міській електричці (точніше, для проходу на платформу міської електрички). Діаметр - 22 мм., товщина - 2,4 мм.
Даний вид оплати існував рівно три роки - з 28 лютого 2012 року до 28 лютого 2015 року. Уведений в дію одразу після підключення турнікетів на МЕ. Таким видом оплати проїзду міська влада ніби вчергове хотіла підкреслити, що МЕ є "четвертою лінію метрополітену", на яку вона постійно хотіла її перетворити (але, на жаль, через певні організаційні складнощі це виявилося неможливим). Щоправда, цей жетон відрізнявся від метрополітенівського: так, жетони метрополітену були з тонкого прозорого пластику зі спеціальним забарвленням (за допомогою якого і проводилася їхня перевірка на валідність), та з написом "Київський метрополітен". Ці ж жетони були більш товсті, без жодних написів, а всередині жетона знаходився чіп, який було запрограмовано на одну поїздку (його видно на червоному жетоні). Після того, як жетон вкидали в турнікет, турнікет зчитував цей чіп і списував з нього цю поїздку, тобто дістати використані жетони з турнікета і скористатися ними чи продавати їх по другому колу було неможливо. Перед наступним продажем їх знову програмували. Щоправда, навіть, якщо жетон був запрограмований і не використовувався, через пару місяців він "розмагнічувався" і не сприймався турнікетом. В силу того, що з ними виникали складнощі (необхідність інкасації та перепрограмування, саморозмагнічення жетонів через деякий час, а також те, що після вкидання жетонів все одно турнікетом друкувався чек - бо як інакше здійснювати контроль за оплатою?) в 2013 році було прийнято рішення відмовитись від жетонів у якості засобу разової оплати на користь звичайних паперових абонементних талонів на одну поїздку. Приблизно в грудні 2013 року жетони остаточно припинили продавати в касах - проте, вже продані жетони залишилися дійсними і ними можна було користуватися аж до 28 лютого 2015 року включно - до останнього дня, коли можна було використовувати квитки, придбані за тарифом 1,70 грн (сама зміна тарифу відбулася 07.02.2015, але вже придбані квитки зі старою ціною було дозволено використовувати до кінця місяця). На цьому ера жетонів в міській електричці була завершена, хоча турнікети з жетоноприймальниками стоять на платформах і досі і, технічно, можуть навіть зараз прийняти жетон - хоча навіть ті жетони, які залишились на руках у колекціонерів за щонайменше 10 років вже давно розмагнітились. P.S.: червоний жетон від чорного ні візуально, ні технічно не відрізнявся нічим, окрім кольору пластику. 2012 р. Автор: Саша Мелешенко 5 +13 169 |
![]() | Зразок квитка на проїзд у міській електричці. Так, як міська електричка була (а формально - є і досі) міським пасажирським транспортом, як-то трамвай, тролейбус чи метрополітен, і обслуговувалася КП "Київпастранс", то відповідно і оплата проїзду, і тарифи, і пільги були повністю уніфіковані з міським транспортом Києва - хіба що квитки були іншого кольору та серії. Тариф 8 гривень на міському транспорті (в тому числі і міській електричці КП "Київпастранс") діє з 15.07.2018 і досі, в той час як приміські поїзди УЗ в цей час декілька разів змінювали свій тариф і зараз вартість проїзду як в них, так і в "лжеМЕ" УЗ - становить 15 гривень. Історично, вартість проїзду в МЕ КПТ дорівнювала вартості проїзду в метрополітені: з моменту запуску в 2009 році і до 06.02.2015 року проїзд коштував 1,7 гривні, в той час як в аналогічний період тариф у УЗ був майже втричі дорожче - 4,5 гривні, з 07.02.2015 і до 15.07.2017 МЕ (і, відповідно, метрополітен) коштувала 4 гривні проти 8 гривень у УЗ, потім 16.07.2017 вартість проїзду зросла на 1 гривню - до 5 гривень (в трамваях, тролейбусах і автобусах 4 грн відповідно) і вже через рік тариф "вирівняли" до існуючих 8 гривень у всьому міському транспорті: автобусі, тролейбусі, трамваї, метрополітені та МЕ КПТ - в цей час тариф УЗ коливався від 11 до існуючих нині 15 гривень. Взагалі, міська влада весь час намагалася інтегрувати МЕ у мережу міського транспорту Києва, і зробити її чимось на кшталт ще однієї лінії метрополітену чи швидкісного трамваю, але через проблеми, головна з яких це відсутність власної ремонтної бази для МВРС і як наслідок неможливість оперативно ліквідовувати несправності та поломки МЕ спочатку посипалася, а потім і взагалі померла. До речі, в МЕ КПТ офіційно дозволялося безкоштовно провозити велосипед - такого не було в жодному іншому міському транспорті Києва та немає зараз у УЗ ![]() Зразок квитка наданий компанією "Укрспецполіграфія". 2019 р. Автор: Саша Мелешенко 4 +24 192 |