Україна ДПКр3-004, Україна / Фотолінії 1. станція ОДЕСА-ГОЛОВНА (0)
Україна, Одесастанція Одеса-Головна
Ukraine, OdesaOdesa-Holovna station
Автор: Kaiser_Wilhelm_II                   Дата: 07 січня 2022 р.

Інформація про фото

Опубліковано: 06.05.2025 21:04
Переглядів: 124

Постійне посилання

ДПКр3-004

Дорога приписки:Одеська філія УЗ Україна
Депо приписки:РПЧ-9 Одеса-Застава-I
Категорія:Дизель-поїзди
Модель:ДПКр3
Завод:ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод КВБЗ» Україна
Стан:08.2024 — передано на іншу дорогудіючий
Побудований:2021
28.11.2021 — перший рейс з пасажирами.

1. станція ОДЕСА-ГОЛОВНА (0)

Дорога приписки:Одеська філія УЗ, ДН-1 Одеса Україна / Фотолінії
Депо приписки:дільниця Одеса-Головна - Вапнярка (П-ЗАХ-З)
Категорія:Роздільні пункти
Модель:Станція
Завод:Електрифіковано змінним струмом 25kV, кінець електрифікації Україна / Фотолінії
Стан:діючий
Побудований:03.11.1865
Оде́са-Головна́ — тупикова пасажирська позакласна залізнична станція, головна станція Одеської залізниці. Розташована на тупиковій гілці від станції Одеса-Застава I (9 км). Розташована у місті Одеса.
 
Вокзал станції Одеса-Головна, збудований 1880 року, є пам'яткою архітектури місцевого значення.
 
15 січня 1863 року було ухвалено рішення про будівництво за державні кошти та затверджено статут Одесько-Балтської залізниці, яка б сполучила портове місто на Чорному морі з центральними районами України. Паралельно з початком будівництва колійних споруд у районі Кінної площі було розпочато будівництво вокзалу, локомотивного сараю та майстерень. Для управління роботами був направлений барон Унгерн-Штернберг, а загальне керівництво доручено губернаторові краю — генерал-ад'ютанту П. Є. Коцебу.
 
Історично так склалося, що головною станцією Одеси спочатку була станція Одеса-Товарна. Пасажирські поїзди прибували саме туди.
 
4 травня 1863 року відбулася урочиста закладка Одесько-Парканської залізниці, потім почалося будівництво лінії від Роздільної до Балти. У грудні 1864 року надійшов наказ про продовження Одесько-Балтської лінії через Кременчук до Харкова.
 
Оскільки всі поїзди прибували на станцію Одеса-Товарна, то до центра міста був організований «трансфер» — спеціальний поїзд до невеликого павільйону на Куликовому полі. Аналогічний пасажирський павільйон працював у порту, біля Бульварних сходів — саме звідти 3 листопада 1865 року вирушив перший поїзд з Одеси до Паркан (село та пристань на Дністрі поруч з Тирасполем).
 
Під час Другої світової війни будівля вокзалу була підірвана в останні дні окупації Одеси у 1944 році. Було ухвалено рішення про будівництво нового вокзалу на місці зруйнованого.
 
Вокзал був побудований в короткі терміни — з листопада 1950 по липень 1952 року за проєктом архітектора Леоніда Чуприна. 12 липня 1952 року вокзал введений в експлуатацію. Нова будівля повторює в цілому старий вокзал. Впродовж 1963—1973 років господарство вокзалу переведене на електричну тягу. У 1983 році була проведена централізація стрілок в технічному парку.
 
У 1972 році станція електрифікована змінним струмом (~25кВ)

Метадані EXIF

Програмне забезпечення:ACDSee Ultimate 2021
Дата і час зйомки:07.01.2022 19:10:49
Детальніше

Коментарі (3)

Додати коментар
Ви не можете переглядати та залишати коментарі так як не авторизовані.
Зареєструйтесь або авторизуйтесь на сайті, будь ласка, щоб мати можливість переглядати та залишати коментарі.




Головна сторінка · Правила сайту · Політика конфіденційності · Довідка · Редколегія · Контакт-центр