Україна / Фотолінії 0. станція ХАРКІВ-ПАСАЖИРСЬКИЙ (0)
Російська Імперія, Харківстанція Харків-Пасажирський
Russian Empire, KharkivKharkiv-Pasazhyrs'ky station
Автор фото невідомий.
Прислав LRT                   Дата: 1890 р.

Інформація про фото

Опубліковано: 05.10.2024 18:40
Переглядів: 234
Ліцензія: CC-BY

Постійне посилання

0. станція ХАРКІВ-ПАСАЖИРСЬКИЙ (0)

Дорога приписки:Південна філія УЗ, ДН-2 Харків Україна / Фотолінії
Депо приписки:дільниця Харків-Пасажирський - Люботин (ДН-3)
Мережевий №:440054
Категорія:Роздільні пункти
Модель:Станція
Завод:Електрифіковано постійним струмом 3kV Україна / Фотолінії
Стан:діючий
Заводський тип:позакласна
Заводський №:15 колій
Побудований:1869
ХАРКІВ-ПАСАЖИРСЬКИЙ — пасажирська позакласна залізнична станція, головна залізнична станція Південної залізниці. Розташована у Холодногірському районі міста Харкова біля Привокзального майдану. До будівлі вокзалу веде один з виходів станції метро «Вокзальна».
 
До лютого 2022 року, до російського вторгнення в Україну, на станції діяв прикордонно-митний пункт контролю залізничного перетину через державний кордон з Росією — пункт контролю «Харків-Пасажирський».
 
18 вересня 1868 року — закладено перший камінь у будівлю вокзалу на станції Харків (Харків-Пасажирський).
 
Перший пасажирський поїзд на станцію Харків-Пасажирський з Бєлгорода прибув о 11:30 22 травня 1869 року.
 
5 січня 1870 року відкритий рух поїздів на ділянці Харків — Слов'янськ — Таганрог.
 
17 грудня 1895 року, з відкриттям руху поїздів на ділянці Харків — Куп'янськ-Вузловий, відкрито пряме залізничне сполучення на лінії Харків — Балашов (Південно-Східна залізниця). Місто Харків отримало залізничне сполучення до Волги.
 
20 квітня 1896 року вокзал станції Харків-Пасажирський вперше був електрифікований. Електричні ліхтарі «потужністю» 1000—1200 свічок були встановлені всередині вокзалу, на платформі і на шляху від Усівського до Лисогірського мостів.
 
1 січня 1902 року відкритий рух пасажирських поїздів сполученням Харків — Київ.
 
Важливість та завантаженість Харківського залізничного вузла була настільки високою, що у 1910 році була побудована унікальна трирівнева залізнична розв'язка — єдина в Україні. Вона розташована при в'їзді до Харкова з боку Люботина. Саме тут сполучаються всі основні напрямки Харківського залізничного вузла. Перший рівень розташований на землі, другий та третій — на залізничних мостах один над одним, що дозволило збільшити пропускну здатність залізничного вузла. Макет фрагмента цієї розв'язки знаходиться поруч зі станцією у Музеї історії та залізничної техніки Південної залізниці.
 
Перший електропоїзд на дільниці Харків — Лозова пройшов в ніч з 30 на 31 жовтня 1958 року.
 
Станція Харків-Пасажирський — позакласна. Вона має декілька парків, на її території розташований пасажирський зупинний пункт Новоселівка. Низькими проміжними платформами обладнані колії (попарно): 1ПА і 2ПА, 2П і 3П, 5П і 6П, 7П і 8П, 9П і 10П, 12П і 13П (вихід через підземний перехід). Колія 1П обладнана високою бічною платформою (вихід через турнікети у приміських касах, а також з центрального залу). Колії 1БТ і 2БТ обладнані низькими бічними платформами. Вони розташовані у «Північному терміналі» і використовуються для прийому і відправлення електропоїздів Дергачівського напрямку.

Коментарі (6)

Додати коментар
Ви не можете переглядати та залишати коментарі так як не авторизовані.
Зареєструйтесь або авторизуйтесь на сайті, будь ласка, щоб мати можливість переглядати та залишати коментарі.




Головна сторінка · Правила сайту · Політика конфіденційності · Довідка · Редколегія · Контакт-центр