Дорога приписки: | Південна філія УЗ, ДН-4 Полтава ![]() |
Депо приписки: | дільниця Полтава-Південна - Вакулинці (ДН-3 Суми) |
Мережевий №: | 448709 |
Категорія: | Роздільні пункти |
Модель: | Станція |
Завод: | Електрифіковано змінним струмом 25kV ![]() |
Стан: | діючий |
Побудований: | 01.08.1870 |
ПОЛТАВА-ПІВДЕННА — позакласна дільнична станція Полтавської дирекції Південної залізниці, залізничний вузол чотирьох напрямків (на Київ, Харків, Кременчук та Лозову). Розташована на площі Слави у Подільському районі міста Полтави.
1864 року ухвалено рішення побудувати залізницю, яка б сполучила Одесу через Миколаїв, Полтаву та Харків із Московією. Станція Полтава-Південна відкрита 1 серпня 1870 року на лінії Полтава — Кременчук. 1 червня 1871 року відкрито рух у напрямку Харкова. Станція мала первинну назву — Полтава, Харківсько-Миколаївської залізниці. 1870 року при станції побудоване паровозне депо, 1871 року відкрито паровозоремонтні майстерні, що поклали початок роботи Полтавського тепловозоремонтного заводу. 1901 року відкритий рух лініями Полтава — Київ та Полтава — Лозова, що перетворило станцію на вузлову. Станція має більше 80-ти колій, 6 парків + окремий пасажирський вокзал на 6 колій, 5 платформ. Станція просторово простягається з півночі на південь. Люботинський, Сортувальний та Ромоданівський парки територіально об'єднані в один великий парк з більш як 30-ма коліями загалом. Південніше розташований Передгірковий та Ворсклянський парки. Сортувальна гірка розташована посередині, між комбінованим ЛЮБ-СОР-РОМ парком та Передгірковим. Пасажирський вокзал на 6 колій та Пасажирський парк на 10 колій розташовани західніше вантажних парків, і відокремлений від вантажної роботи. Хоча зрідка через вокзал проходять транзитні поїзди. Депо розташовані на півночі станції. В межах станції розташований Центр Механізації Колійних Робіт Південної залізниці. У серпні 2008 року станція Полтава-Південна електрифікована змінним струмом (~25 кв). Цим було покладено початок електрифікації дільниці Полтава — Кременчук. 21 серпня 2008 року відбулося урочисте відкриття руху поїздів електрифікованою дільницею. Електропоїзд сполученням Полтава — Огульці вперше вирушив із Південного вокзалу. З моменту введення в експлуатацію електрифікації ділянки Коломак — Огульці — Люботин-Західний електропоїзди курсували з Київського вокзалу без заходу на станцію Полтава-Південна. Електрифікація Південного вокзалу була одним з етапів електрифікації Кременчуцького ходу. 15 листопада 2011 року повністю електрифікована дільниця Кременчук — Полтава-Південна. Цю дільницю відкривав новий електропоїзд Південної залізниці — ЕПЛ9Т-015, спочатку до Малої Перещепинської, а згодом і до Кременчука. 5 травня 2012 року відбулося відкриття електрифікованої дільниці Полтава-Південна — Лозова. |
![]() | 19 серпня 2021 р. Автор: Рудий Кіт 0 +21 321 |
![]() | Вагонне депо Полтава (ВЧД-9) 30 червня 2012 р. Автор: Алексей Краснов 0 +15 105 |
![]() | 04 грудня 2011 р. Автор: Xvost 0 +4 200 |
![]() | Електрифікація станції 28 вересня 2007 р. Автор: Алексей Краснов 0 +7 131 |
![]() | Електрифікація станції 28 вересня 2007 р. Автор: Алексей Краснов 0 +7 120 |
![]() | Електрифікація станції 28 вересня 2007 р. Автор: Алексей Краснов 2 +6 135 |
![]() | Колії трьох парків виходять в одну широку горловину. Ближче до автора де вертушка стоїть - Ромоданівський парк, посередині де М62 - Сортувальний, далі де 2ТЕ116 - Люботинський. 20 червня 2003 р. Автор: Алексей Краснов 2 +12 132 |
![]() | Колії трьох парків виходять в одну широку горловину. 20 червня 2003 р. Автор: Алексей Краснов 0 +14 96 |