Дорога приписки: | Львівська філія УЗ, ДН-1 Львів |
Депо приписки: | дільниця Львів - з.п. Мостиська-Держкордон (Польща) |
Категорія: | Роздільні пункти |
Модель: | Станція |
Завод: | Станція стикування 3kV | 25kV, з можливістю зміни роду струму в контактній мережі |
Стан: | действующий |
Побудований: | 04.11.1861 |
Львів — головна позакласна залізнична станція Львівської залізниці. Розташована у середмісті Львова. Станція Львів складається з восьми парків. Пасажирський парк — це Головний та Приміський вокзали. Ще шість парків є сортувальними, де здійснюється приймання, розформування, накопичення, сортування та формування вантажних поїздів.
4 листопада 1861 року на залізничний міський вокзал Львова прибув перший пасажирський поїзд «Ярослав». Тоді було відкрито регулярне пасажирське сполучення між Віднем і Львовом. Поїзд «Ярослав» складався з двох вагонів та чотирьох «візків» і розвивав швидкість до 30 км/год. Це було перше регулярне пасажирське сполучення, яке означало включення цих територій до європейської мережі залізниці, що відкривало широкі можливості для реалізації на Галичині промислових, індустріальних, культурно-мистецьких та військових проєктів. Відтоді рух на залізниці не припинявся ні під час воєн, ні у роки революцій, а мережа залізниць розширювалася і розвивалася. Тоді ж урочисто відкрили львівський вокзал приватного акційного товариства Галицької залізниці імені Карла Людвіга. Поруч з вокзалом розташовувався залізничний поштамт та вагонне депо й залізничні майстерні (нині — Львівський локомотиворемонтний завод). Технічною особливістю є те, що станція Львів з 1966 року — станція стикування, яка була електрифікована в складі дільниці Львів — Стрий постійним струмом (=3 кВ) у 1962 році, а 1966 року електрифікована дільниця Львів — Красне змінним струмом (~25 кВ). У місці сходження двох родів струму якраз і опинилася станція Львів та одразу перетворилася на стикову, тому на станції завжди (окрім двосистемних поїздів HRCS2 та ЕКр1 «Тарпан» категорії «Інтерсіті+») відбувається зміна електровозів — при прямуванні на Мостиську, Перемишль, Ужгород зі змінного на постійний струм, у напрямку Києва — навпаки. Поїзди, що прямують у напрямку Івано-Франківська, Сокаля, Луцька, обслуговуються тепловозами та дизель-поїздами. |
20 вересня 2019 р. Автор: AgentF 3 +8 156 |