Дорога приписки: | Львівська філія УЗ, ДН-1 Львів |
Депо приписки: | дільниця Львів - Лавочне (ДН-5) |
Категорія: | Роздільні пункти |
Модель: | Станція |
Завод: | Електрифіковано постійним струмом 3kV |
Стан: | действующий |
Побудований: | 1873 |
Стрий — вузлова сортувальна залізнична станція Львівської дирекції Львівської залізниці. Розташована в однойменному місті Львівської області.
Історія залізниці в Стрию починається 5 вересня 1870 року, коли була підписана концесія на будівництво Дністрянської залізниці. Впродовж 1872—1875 років у Стрию побудована Дністрянська залізниця. 16 листопада 1873 року відкрита станція Стрий і новозбудованою дільницею розпочався рух перших поїздів до станції Самбір. Упродовж першого десятиліття залізниця активно розвивалася: того ж 1873 року побудована залізниця до Львова. 1874 року побудовані паровозоремонтні майстерні та локомотивне депо, де базувались паровози KkStB 180. Тоді станція входила до складу Залізниці Ерцгерцога Альбрехта (Галицька Трансверсальна залізниця). У Стрию залізниця Ерцгерцога Альбрехта з'єднувалася з Дністрянською залізницею. 1872 року прокладено лінію до Хирова через Дрогобич та Самбір, 1875 року — до Станіслава (Івано-Франківськ), 1885 року відкрили залізницю до станції Сколе, а впродовж 1886—1887 років збудовано залізницю до Воловця. Активне будівництво тривало аж до кінця XIX століття: 1885 року відкрили дільницю до станції Сколе, у 1899 році побудували ділянку до Ходорова. Таким чином, Стрий перетворився на найважливіший залізничний вузол. Деякий час після Другої світової війни начальником станції працював рідний брат Вікторії Брежнєвої, дружини Леоніда Брежнєва. Однак пропрацював тут він недовго — колектив явно був налаштований проти нього, незабаром він переїхав до Харкова, а потім до Москви. 1961 року станція електрифікована постійним струмом (=3 кВ) у складі дільниці Лавочне — Стрий — Львів. |