Дорога приписки: | Південно-Західна філія УЗ, ДН-2 Козятин |
Депо приписки: | дільниця Погребище-І - Жашків (тупик) |
Категорія: | Роздільні пункти |
Модель: | Станція |
Завод: | Тепловозна тяга |
Стан: | действующий |
Побудований: | 1927 |
Жашків — тупикова залізнична станція 4-го класу Козятинської дирекції Південно-Західної залізниці на неелектрифікованій лінії Погребище I — Жашків. Розташована в однойменному місті Уманського району Черкаської області.
Станція обслуговує елеватор, та деякі інші організації. Раніше відбувалось обслуговування цукрового заводу, проте станом на 2014 рік завод припинив діяльність, а під'їзна колія до заводу законсервована (частково розібрана рейко-шпальна решітка). Будівництво лінії Погребище — Жашків — Цвіткове було розпочато під час Першої світової війни. Лінія зафіксована на картах 1916 та 1917 років. Остаточне введення лінії в експлуатацію відбулося лише у 1927 році. Станція, за проєктом, не мала б бути тупиковою, навіть тривали земляні роботи в районі села Виноград, що фактично мало бути на меті для здійснення наскрізного руху поїздів з Рівного через Козятин і надалі до Черкас, але планам завадила німецько-радянська війна. До Другої світової війни станція Жашків була проміжною — у бік станції Цвіткове, як продовження лінії зі станціями Баштечки, Виноград, Бужанка, Дашуківка, Лисянка, Майданівка та Шпола. Відкриття руху транзитних пасажирських поїздів так і не було здійснено. Під час війни цю лінію було пошкоджено, а колії згодом розібрані, окрім дільниці від станції Лисянки до Хлипнівки, яка є складовою сучасної лінії Багачеве — Дашуківка. Наразі земляне полотно використовується як ґрунтова дорога, яка місцями заросла. Відтоді станція є кінцевою на лінії Погребище — Жашків. Мова про електрифікацію не йшла через тупиковість станції. Залізничне полотно пролягає лише у напрямку станції Погребище I. |