1. станція ЧЕРНІГІВ (105.5)

Південно-Західна філія УЗ, ДН-1 Київ, дільниця Чернігів - Ніжин
Дорога приписки:Південно-Західна філія УЗ, ДН-1 Київ Україна / Фотолінії
Депо приписки:дільниця Чернігів - Ніжин
Категорія:Роздільні пункти
Модель:Станція
Завод:Електрифіковано змінним струмом 25kV, кінець електрифікації Україна / Фотолінії
Стан:действующий
Побудований:1893
Черні́гів — дільнична залізнична станція 1-го класу Київської дирекції Південно-Західної залізниці. Розташована в однойменному місті. Вузлова станція з трьома напрямками — на Гомель, Ніжин та Славутич. Поруч розташоване моторвагонне депо «Чернігів» (РПЧ-10).
 
У 1891 році від станції Крути Московсько-Києво-Воронезької залізниці в бік Чернігова прокладено вузькоколійну залізницю завдовжки 76 верст.
 
1893 року на лівому березі річки Десна, в районі сучасного шляхопроводу на київській трасі побудували залізничний вокзал. Пасажири доставлялися сюди з міста і зворотно кінним транспортом.
 
1925 року завершено спорудження нової ширококолійної дільниці Ніжин — Чернігів Південно-Західної залізниці. Проте поїзди все ще курсували до лівого берега через те, що залізничний міст не був добудований. Пасажири та вантажі були вимушені доставлятися до міста через автомобільний міст.
 
1928 року завершено спорудження залізничного мосту і станцію з вокзалом перенесли на правий берег. Проєкт залізничного вокзалу був створений німецьким військовополоненим Гансом, який після війни залишився жити у Чернігові.
 
4 листопада 1928 року завершено будівництво залізничної лінії Чернігів — Новобілицька — Гомель, а згодом і лінії Чернігів — Янів — Овруч.
 
Біля станції розташувалося локомотивне депо (ТЧ-10), яке займалося технічним обслуговуванням паровозів до 1969 року, коли на зміну паровій тязі прийшли перші дизельні локомотиви — магістральні тепловози ТЕ3 та маневрові тепловози ЧМЕ3. Згодом пасажирські поїзди були переведені на тепловозну тягу ТЕ7.
 
Приміські перевезення виконувалися секціями дизель-поїздів ДР1П та ДР1А виробництва Ризького вагонобудівного заводу.
 
У квітні 1986 року, одразу ж після аварії на Чорнобильській АЕС, припинено транзитний рух поїздів на ділянці Чернігів — Овруч. Єдиному пасажирському поїзду № 191/192 сполученням Москва — Хмельницький, що курсував через Чернігів цією дільницею, було змінено маршрут руху через станцію Київ-Пасажирський.
 
Приблизно в цей же час тепловози ТЕ3 та ТЕ7 були замінені на М62 та 2М62У, проведена острівна електрифікація змінним струмом (~25 кВ) дільниці від Чернігова до Семиходів, що знаходиться біля Чорнобильської АЕС.
 
У 1988—1991 роках до моторвагонного депо «Чернігів» надійшли десяти- та дванадцятивагонні електропоїзди ЕР9Т виробництва Ризького вагонобудівного заводу для обслуговування електрифікованої дільниці.
 
Для забезпечення виїзду пасажирів до Москви тимчасово були організовані вагони безпересадкового сполучення Чернігів — Москва, які курсували під тепловозною тягою до станції Ніжин, а далі курсували в складі поїзда Київ — Москва. Згодом з Чернігова був призначений пямий пасажирський поїзд.
 
Приміське сполучення у напрямку Овруча було скорочене до станції Йолча, яка знаходиться на території Білорусі, а для доставки персоналу Чорнобильської АЕС та інших підприємств зони відчуження організовано курсування 12-вагонних електропоїздів сполученням Славутич — Семиходи. Перевезення працівників було покладенло на моторвагонне депо «Чернігів».
Загрузить фото · Править информацию
Связанные записи
НайменуванняДорога припискиДепо припискиМодельПобудованийСписанийДата
РПЧ-10 ЧернігівПівденно-Західна філія УЗ, ДН-1 Київдільниця Чернігів - НіжинСтруктурний підрозділ01.04.200801.08.2024
РПЧ-10 Чернігів ППКПівденно-Західна філія УЗ, ДН-1 Київдільниця Чернігів - НіжинСтруктурний підрозділ01.08.2024
ТЧ-10 ЧернігівПівденно-Західна філія УЗ, ДН-1 Київдільниця Чернігів - НіжинСтруктурний підрозділ190101.04.2008
Списки рухомого складу




Головна сторінка · Редколегія · Контакт-центр