Дорога приписки: | Південна філія УЗ, ДН-2 Харків ![]() |
Депо приписки: | дільниця з.п. Степовий (ДН-4) - Лозова (Дон.РФ) |
Категорія: | Роздільні пункти |
Модель: | Станція |
Завод: | Станція стикування 3kV | 25kV, без зміни роду струму в контактній мережі. ![]() |
Стан: | діючий |
Побудований: | 1897 |
Красногра́д (до 1964 року — Конгра́д, Костянтиногра́д) — вузлова станція (за класифікацією — проміжна залізнична станція) 2-го класу, Харківської дирекції, Південної залізниці, електрифікована постійним та змінним струмом.
Розташована в середмісті Берестина, Харківської області, на перетині ліній Полтава-Південна — Лозова, і Мерефа — Самар-Дніпровський, між постом 74 км. (8 км), станціями Балки (18 км), Нововербівка (10 км) і Зачепилівка (24 км). Станцію засновано 1897 року після введення в експлуатацію другої черги дільниці Полтава — Костянтиноград від станції Карлівка. Наступного року завершено будівництво будівлі залізничного вокзалу. 25 жовтня 1901 року побудовано і введено в експлуатацію дільницю Костянтиноград — Лозова завдовжки 89 верст. 21 грудня 1926 року через станцію пройшов перший потяг з делегацією дніпропетровських робітників та селян лінією Мерефа — Костянтиноград. 1927 року відбулося введення в експлуатацію лінії від Мерефи до Нижньодніпровська, а станція Костянтиноград стала значним залізничним вузлом. Наприкінці 1920-х років було побудовано 2 депо та приймально-відправний пункт. 1988 року станцію було електрифіковано в складі дільниці Власівка — Красноград завдожки 37 км, на що було витрачено 3 млн карбованців. Будівельно-монтажні роботи виконували працівники Харкова, Дніпропетровська, Куп'янська та Воронежа. Електрифікацію було завершено на 5 місяців раніше запланованого терміну. 14 жовтня 1988 року відбувся перший рейс електропоїзда від Харкова до Краснограда, який вів машиніст Є. М. Тищенко. У 1961 році відбулась перша серйозна реконструкція західної горловини станції, а саме перебудова перегону, що примикає з Полтави. Одноколійну лінію від поста 79 км. (є залишки і сьогодні) розібрали, як і сам пост, натомість побудували двоколійну ділянку від колишнього посту до станції, змістивши її на 300 метрів південніше. З 19 серпня 2011 року, через реконструкцію станції Красноград та електрифікацію станції змінним струмом (~25 кВ) для впровадження швидкісного руху до Чемпіонату Європи з футболу 2012 року, були скасовані всі електропоїзди до станції Красноград. З Харківського напрямку електропоїзди прямували до станцій Власівка та Берестовеньки, де для пасажирів були призначені дизель-поїзди від станцій Власівка та Берестовеньки до Краснограда. Дизель-поїзди полтавського моторвагонного депо виконували човникові рейси, базуючись на станції Красноград. Рух поїздів на Полтаву був зупинений повністю, на Лозову їздили по старому графіку. Також були поїзди з Дніпра. Під час реконструкції стару контактну мережу було демонтовано повністю, та замінено на нову: на 1—5 коліях — змінного струму, а на 7—11 коліях — постійного струму, і надалі набула статусу станції стикування двох видів напруги, без перемикання напруги у КМ. Доречі по 6-й колії споруджено нейтральну вставку, і лише по ній можна потрапити з Полтавського напрямку на Харківський під контактною мережею, всі інші з'їзди між парками не мають контактної мережі. Було побудовано нові посадкові платформи, які стали ширшими за попередні: дві — розміром 468 м × 6 м, а також одна — 222 м × 7 м, а також капітально відремонтовано пішохідний міст. 5 травня 2012 року урочисто відбулося відновлення руху електропоїздів до Краснограду, коли був поданий струм на перегоні Нововербівка — Красноград. 15 травня 2012 року урочисто відкрита електрифікована дільниця Полтава — Красноград — Лозова. Введено в експлуатацію нові системи мікропроцесорної централізації стрілочних переводі та автоблокування на дільницях Полтава — Красноград та Красноград — Лозова, які замінили релейні системи, що працювали до цього часу, а також блокують некоректні дії операторів та дають можливість не тільки управляти технологічним процесом на станціях, а підключити датчики температури рейок, напруги в контактній мережі, місцезнаходження і швидкості руху локомотивів і вагонів тощо. Обидві дільниці були об'єднані в єдиний диспетчерський центр. Станція є кінцевою для електропоїздів у напрямку Харкова та приміських поїздів до Дніпра, а також проміжною для електропоїздів у напрямку Лозової та Полтави-Південної. На станції діє оборотне депо, в якому є свій черговий, а також будинок відпочинку лок. бригад, колійна частина, та дільниця контактної мережі. |
![]() | Маршрутний світлофор ЧМ1Д - мабуть єдиний, який пережив реконструкцію у первозданному виді. 14 серпня 2016 р. Автор: Рудий Кіт 0 +3 128 |
![]() | 22 листопада 2014 р. Автор: Рудий Кіт 0 +5 194 |
![]() | 22 листопада 2014 р. Автор: Рудий Кіт 0 +1 106 |
![]() | 25 червня 2014 р. Автор: Рудий Кіт 0 +2 114 |
![]() | 28 травня 2011 р. Автор: Алексей Краснов 0 +7 51 |
![]() | Реконструкція станція Красноград 17 лютого 2011 р. Автор: Рудий Кіт 0 +1 116 |
![]() | Реконструкція станція Красноград. ДР1А-255 саме збирається відправитись на Власівку. 17 лютого 2011 р. Автор: Рудий Кіт 0 +4 177 |
![]() | Реконструкція станція Красноград 17 лютого 2011 р. Автор: Рудий Кіт 0 +2 122 |
![]() | Реконструкція станція Красноград, в рамках електрифікації дільниці Полтава-Південна - Лозова. 17 лютого 2011 р. Автор: Рудий Кіт 0 +2 115 |
![]() | Реконструкція станція Красноград, в рамках електрифікації дільниці Полтава-Південна - Лозова. Закритий вхідний НХ, на ДР приходилось прослідувати як забороняючий, адже це єдиний на той час сигнал, що працював на всій станції. 17 лютого 2011 р. Автор: Рудий Кіт 0 +7 123 |
![]() | 17 лютого 2011 р. Автор: Рудий Кіт 0 +3 110 |
![]() | 17 лютого 2011 р. Автор: Рудий Кіт 0 +5 100 |
![]() | Моя радість, що я тоді все ж відзняв саме ТОЙ Красноград, до реконструкції. 03 лютого 2006 р. Автор: Рудий Кіт 0 +3 129 |
![]() | Моя радість, що я тоді все ж відзняв саме ТОЙ Красноград, до реконструкції. 03 лютого 2006 р. Автор: Рудий Кіт 0 +3 125 |
![]() | Моя радість, що я тоді все ж відзняв саме ТОЙ Красноград, до реконструкції. 03 лютого 2006 р. Автор: Рудий Кіт 0 +4 123 |
![]() | Моя радість, що я тоді все ж відзняв саме ТОЙ Красноград, до реконструкції. 03 лютого 2006 р. Автор: Рудий Кіт 0 +2 122 |
![]() | Колись Красноград це була крута станція з купою колії, стрілок, та сигналів. Зараз це по суті пустельна зона з десятком колій і двадцятьма стрілками. 02 лютого 2006 р. Автор: Рудий Кіт 0 +4 133 |