Дорога приписки: | Південна філія УЗ, ДН-4 Полтава ![]() |
Депо приписки: | дільниця Кременчук - Ромодан - Бахмач-Гомельський (П-Зах.РФ) |
Мережевий №: | 426201 |
Категорія: | Роздільні пункти |
Модель: | Станція |
Завод: | Тепловозна тяга |
Стан: | діючий |
Заводський тип: | 2 клас |
Заводський №: | 12 колій |
Побудований: | 15.07.1874 |
РОМНИ — дільнична станція 2-го класу Полтавської дирекції Південної залізниці на лінії Лохвиця — Бахмач-Пасажирський між станціями Рогинці (14 км) та Засулля (7 км).
Розташована у місті Ромни Роменського району Сумської області. У квітні 1872 року у місті Ромни відбулася урочиста закладка будівлі вокзалу. Духовенство всіх міських церков, весь склад Міської думи, численний народ по закінченню в Соборі літургії пішли процесією з хрестами, іконами і хоругвами, співаючи пасхальні ірмоси від Собору по Московській вулиці, відправили молебень і водохреще, а через два роки і два місяці після цього, 4 червня 1874 року, до Ромен прибув перший пасажирський поїзд, прикрашений прапорами, який зустріли з великою урочистістю громадяни міста. 15 липня 1874 року до міста Ромни прибув перший потяг з Курська. Загальна довжина дороги складала 1191 верст. На станції діє локомотивне депо Ромни. 1874 року, після завершення будівництва залізниці, було закінчено зведення паровозного депо з необхідним господарством. Воно було Т-подібної форми, обмежене у розмірах, невелике, темне, без центрального опалення. До складу депо входили три колії, місця для стояння дев'яти паровозів, поворотний кут і майстерні. У депо за рік могли налагоджувати двадцять паровозів і сорок вагонів. Технічна база була вкрай бідною, забезпечення ремонтними засобами та знаряддям — недостатнє. Перші паровози були малопотужних серій із невеликими швидкостями. Вони обслуговували дільницю Ромни, Бахмач, Сновськ (Щорс). Депо Лібаво-Роменської залізниці забезпечувало необхідність у залізничних пасажирських та вантажних перевезеннях. З 1960 року тут з'явилися перші тепловози серії ТЕЗ та ТЕП10, ТГМЗ, ТЕМ2. 1967 року в депо повністю перейшли на тепловозну тягу. Інвентарний парк депо становив 27 локомотивів серії 2ТЕ116, ЧМЕЗ, ТЕП70, 2М62. На сьогодні станція має 12 колій, з них дві посадочні. |
![]() | 19 травня 2025 р. Автор: Бодька 0 +17 62 |
![]() | Вид з пішохідного мосту. 29 березня 2025 р. Автор: Коалла 8 +29 310 |
![]() | 09 лютого 2025 р. Автор: Бодька 0 +12 175 |
![]() | Вхідний сигнал ст. Ромни, з боку Рогинців 01 лютого 2025 р. Автор: Рудий Кіт 0 +8 144 |
![]() | Вид на станцію з боку Ромодана. 03 січня 2024 р. Автор: Рудий Кіт 0 +5 329 |
![]() | Вид на вокзал. 03 січня 2024 р. Автор: Рудий Кіт 4 +4 385 |
![]() | 22 квітня 2012 р. Автор: Алексей Краснов 0 +5 76 |
![]() | Вид в бік Бахмача 22 квітня 2012 р. Автор: Алексей Краснов 0 +8 105 |
![]() | Вид в бік Бахмача з пішохідного мосту 17 вересня 2011 р. Автор: Алексей Краснов 0 +10 140 |
Найменування | Дорога приписки | Депо приписки | Модель | Побудований | Дата |
---|---|---|---|---|---|
ТЧ-7 Ромни | Південна філія УЗ, ДН-4 Полтава | дільниця Кременчук - Ромодан - Бахмач-Гомельський (П-Зах.РФ) | Структурний підрозділ | 1874 |