ДЕЛ02
ДЕЛ-02 — серійний дизель-поїзд Луганського тепловозобудівного заводу з електричною передачею і асинхронними тяговими двигунами. Будується з 2004 року. Станом на червень 2012 року, побудовано 6 дизель-поїздів.
Результати випробувань дизель-поїзда ДЕЛ-01 показали, що реалізовані технічні рішення, в основному, підтвердили правильність обраних конструктивних параметрів. За результатами випробувань дизель-поїзда ДЕЛ-01 була проведена доробка систем управління, комплектуючого обладнання і здійснена його модернізація, одночасно з якою був побудований дизель-поїзд ДЕЛ-02, який відрізнявся новим дизайном виконання вагонів і підкузовним розташуванням нової дизель-генераторної установки.
Дизель-поїзд призначений для перевезення пасажирів у приміському сполученні в районах з помірним кліматом на залізницях колії 1520 мм без електрифікації.
Дизель-поїзд складається з трьох вагонів (2 моторних, 1 причіпний), які сформовані за схемою М-П-М. Схема управління забезпечує можливість експлуатації двох зчленованих дизель-поїздів з одного поста управління.
Кількість місць для сидіння — 336, в тому числі, в моторному вагоні — 100, у причіпному вагоні — 136.
Передача дизель-поїзда — електрична змінного струму, складається з тягового синхронного генератора, випрямно-інверторного перетворювача частоти, двох асинхронних тягових електродвигунів типу АД-906. Живлення тягових двигунів — від автономних інверторів напруги. Мікропроцесорний блок керування забезпечує оптимальну роботу електропередачі в різних режимах руху. Зв'язок мікропроцесорного блоку з пультом управління, дизелем і основними елементами передачі — цифровий.
Силова установка дизель-поїзда типу 12V 183 DE — виробництва фірми MTU (Німеччина). Модуль силової установки розміщується в кожному моторному вагоні. Модуль складається з дизеля, тягового генератора фірми Siemens, повітряного фільтра, радіатора, глушника. У приводному модулі розташовані також джерела живлення кіл керування, освітлення і зарядки акумуляторних батарей. Розташування силової установки — підкузовне. Дизельний двигун поїзда — V-подібний дванадцятициліндровий чотиритактний з газотурбінним надувом і рідинним охолодженням. Потужність кожного з двох дизелів — 550 кВт. Запас палива розміщується в паливному баку, закріпленому на рамі моторного вагона, і становить не менше 1500 кг.
Эксплуатация по дорогам