Історія міського залізничного руху в м. Києві починаєтся 1972-го року, коли був відкритий Петрівський залізничний міст на так званому "Північному півкільці" - північному обході головного ходу через станцію Київ-Пасажирський. Ця ділянка пролягала через промислові зони, а також поряд з густозаселеними житловими районами м. Києва - Воскресенка, Русанівські сади, Куренівка, Сирець, які не мали метрополітену і відчували істотні проблеми з транспортною доступністю. Ще тоді виникла практика користування приміськими електропоїздами для пересування в межах міста (наприклад з Вишгородської до Київ-Петрівки чи Київ-Дніпровського до Сирця), існували навіть окремі рейси в межах міста на кшталт "Дарниця - Борщагівка-тех."(щонайменше до 2007 року), але системною ця практика не була, це були лише окремі засилочні рейси, і хоча вже тоді ідея міських залізничних перевезень існувала, власне міська електричка в Києві з'явилася 02 вересня 2009 року. Щоправда, не на всьому Київському вузлі і навіть не на всьому північному ходу, а лише між двома зупинками - Київ-Петрівка і Троєщина (раніше називалася Городня). Оборот поїздів відбувався по ст. Київ-Дніпровський.
Весь цей час керівництво міста не полишало спроб розширити даний проект на все місто, або хоча б на всю ділянку Борщагівка - Київ-Петрівка - Дарниця, і згодом така можливість з'явилася - після побудови так званого "мосту Кірпи" через р. Дніпро (між станціями Київ-Деміївський та Дарниця) та розширення пропускної можливості цієї ділянки удвічі через побудову ще двох колій, таким чином замість двох колій (по одній в кожному напрямку) там стало чотири.
Підготовчі роботи почалися влітку 2011 року - був наведений марафет на платформах, встановлені навіси, каси, турнікети, а також збудовано з нуля новий зупиночний пункт Лівобережна (біля однойменної станції метрополітену). 04 жовтня 2011 року увечері був запущений рух міської електрички за кільуевим маршрутом, щоправда, без зупинок по ст. Київ-Деміївський, з.п. Протасів яр, ст. Київ-Дніпровський та з.п. Київська Русанівка. При цьому, останні дві зупинки врешті залишилися взагалі без руху, так як дуже скоро після запуску кільцевої електрички рух приміських електропоїздів через північне півкільце було скасовано та перенаправлено на основний хід через ст. Київ-Пасажирський, іноді повертаючи їх на північний хід лише тимчасово, на період якихось ремонтів чи перекриттів руху.
![]() | Прямує маршрутом міської електрички 03 липня 2020 р. Автор: Валерій Русін 0 +6 288 |
![]() | 27 травня 2021 р. Автор: T_Kyiv(Vyacheslav) 1 +11 270 |